Projecten
 
Biorassen
... » lees meer
Steeds gezonder houtig kleinfruit

... » lees meer
Alert blijven op bacterievuur

... » lees meer
Duurzame aanpak perenbladvlo
... » lees meer
Met Zocool! naar een duurzame fruitkoeling

... » lees meer
Nieuwe biologische appel Natyra succes

... » lees meer
Hardfruit onderscheidend met campagne 'Onze Beste'

... » lees meer
Kennis fruitteelt voor rivierengebied behouden

... » lees meer
Fruit beleefbaar maken voor recreant
... » lees meer
Schoner oppervlaktewater Bommelerwaard
... » lees meer
Van oog tot mond

... » lees meer
Energie besparen is geld verdienen
... » lees meer
Fruitpact ontwikkelt inspiratieboeken
... » lees meer
Vergroenen van fruitteelt
... » lees meer
« afbeelding 1 van 1 »




Hardfruit onderscheidend met campagne 'Onze Beste'

Een onderscheidende, goede kwaliteit elstar en conference in het winkelschap brengen. Dat was het project 'Onze Beste' waar directeur Siep Koning van NFO een blauwdruk met praktische aanbevelingen over publiceerde. "Met de kwaliteit van het product, maar ook de presentatie en het gezonde imago willen we aansluiten op de behoeften van de consument." Fruitpact stond aan de wieg van het plan.

"We willen de verkoop van elstar en conference stimuleren. Maar die twee grootste Nederlandse fruitrassen hebben een wisselende kwaliteit en geen bijzondere positionering in het winkelschap. Om onderscheid te creëren binnen deze vrije rassen werkten we aan een business model. Een model dat ook toepasbaar is op andere rassen. Eerst is er de kwaliteit, waarvoor we de lat hoog leggen. Ook is er een strikte controle nodig om de kwaliteit te borgen tot in de winkel. Er komt een directe koppeling met de herkomst en de teler. Die komen op de verpakking te staan, samen met de slogan 'Onze Beste'. Het gaat om premiumproducten. Ze steken uit boven de standaardappels en -peren."

"Met onze marketing en de presentatie op schaaltjes of in zakken willen we ze herpositioneren en een duidelijk gezicht geven. Daarvoor maken we een huisstijl, een aparte verpakking, schapkaarten en een website. We werken met vaste telers, een kwaliteitsregisseur en een regiegroep. Met de telers maken we afspraken over pluk en bewaring."

"Gesprekken met Fruitmasters, Superunie, Smeding en Spar om de eerste proefketen in te richten, hebben mede geleid tot de lancering van Oerfruit. We hebben een proef uitgevoerd die gefinancierd is door Fruitpact, Productschap Tuinbouw en de NFO."

Resultaten:

Er is een publieke blauwdruk beschikbaar voor initiatiefnemers die met onderscheidende producten in de fruitketen aan de slag willen. Fruitmasters heeft 'Oerfruit' gelanceerd dat geïnspireerd is op dit gedachtengoed.



 
 
BLIJF OP DE HOOGTE VIA