« afbeelding 1 van 1 »
 
donderdag 21 juli 2016

Promotie Nederlands zomerfruit is booming!

Donderdag 21 juli was Frederik Bunt, voorzitter van de NFO productgroep Houtig kleinfruit en Steenfruit live in de studio van BNR nieuwsradio voor een interview over Nederlands zomerfruit, dat hier terug is te luisteren. Tijdens het interview kwam onder meer aan bod wat er allemaal geteeld wordt, hoe de markt in elkaar zit en de stijgende populariteit van de blauwe bes. 

Bunt had ook diverse soorten zomerfruit meegenomen naar de studio waar de verslaggever smakelijk van at. De verslaggever vroeg zich af waarom zachtfruit eigenlijk zo duur moet zijn voor de consument. Bunt kon dit goed uitleggen met argumenten over uitleg van de hoge kostprijs van het product en de relatief korte houdbaarheid die het heeft. Eerder kwam de NFO ook al naar voren in de zachtfruitcampagne van de Albert Heijn en in een analyse van Rabobank werden de kansen voor en de stijgende consumptie van zachtfruit belicht. Vorige week vrijdag haalde de zachtfruitsector twee pagina's in het Algemeen Dagblad  

Bron: NFO



 
 
BLIJF OP DE HOOGTE VIA