« afbeelding 1 van 1 »
 
zaterdag 10 februari 2018

Ontwerpwedstrijd is eerste stap naar toerisme bij 'selfie-waardige' fruitstalletjes

Waarom zouden toeristen wel foto's willen maken bij de letters van I AMsterdam en niet bij bijzondere Betuwse fruitkraampjes? Platteland Rivierenland roept creatievelingen op om met ontwerpen te komen.

Een fruitkraam kan veel meer zijn dan alleen de plek waar je verse Betuwse appels en kersen kunt kopen, vindt Jolijn Zwart. Burenaar Wim de Jager vond bij haar dan ook bijval voor zijn plan om te investeren in bijzondere kramen. Namens innovatienetwerk Platteland Rivierenland kweekte Zwart met het idee enthousiasme op verschillende fronten. Zo werken en denken het Regionaal Bureau voor Toerisme en Rabobank West-Betuwe mee en zijn ook veel kersentelers positief.

 

Het idee is in het kort om na een ontwerpwedstrijd in de regio meerdere bijzondere fruitkramen te realiseren. ,,Selfie-waardige stalletjes zouden het moeten worden’’, zegt Zwart. Zij wil op die manier meer uitdragen dat de Betuwe dé fruitstreek van Nederland is.
Wat Zwart betreft kan het met de designs alle kanten op. ,,Een reeks van stalletjes die bij elkaar passen door de regio of juist heel verschillende kramen. We willen vooral dat mensen hun fantasie de vrije loop laten, niet denken in beperkingen. We hopen op die manier verrast te worden.’’

 

Meer info op plattelandrivierenland.nl of via Platteland Rivierenland op Facebook.

 

 

Bron en foto: De Gelderlander



 
 
BLIJF OP DE HOOGTE VIA