« afbeelding 1 van 1 »
 
donderdag 20 oktober 2016

EU subsidieert opnieuw Conferencecampagne in Duitsland

De komende drie jaar zullen Nederland en België opnieuw hun Conferenceperen promoten op de Duitse markt. De EU heeft onlangs positief gereageerd op de subsidieaanvraag voor Conferencepromotie gericht op Duitsland, die afgelopen voorjaar is ingediend door GroentenFruitbureau uit Nederland en het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM). De fruittelers en fruithandelaren hebben de afgelopen jaren door een gestage groei van de export de potentie kunnen zien van de Duitse markt. De Duitse consument en retail is dankzij de Conferencepromotie sinds 2012 steeds bekender geworden met dit perenras. Deze bekendheid kan dankzij de voortzetting van de campagne verder worden uitgebreid. 

De promotie bestaat voornamelijk uit tastings op de winkelvloer en deelname op beurzen. Met de slogan "Conference, altijd een goed idee”, een website en informatieflyers worden consumenten gewezen op de veelzijdigheid van Conference. Daarbij wordt de nadruk gelegd op de eigenschap dat deze peer zowel hard (knackig frisch) als zacht (saftig suss) lekker smaakt.

De vervolgcampagne start begin 2017 en de uitvoering ligt in handen van VLAM en GroentenFruitbureau. In Nederland heeft de Nederlandse Fruittelers Organisatie (NFO) ervoor gezorgd dat de campagne, naast de bijdrage van NFO en VLAM, wordt meegefinancierd door negen Nederlandse fruitexporteurs, te weten: Fruitmasters, the Greenery, Veiling Zuid Limburg, Veiling Zaltbommel, Best of Four, Timmermans bv, Jan Oskam bv, Groda bv en Gebr. Van Blijderveen bv. Het totaal aangevraagde EU-subsidiebedrag betreft ca 1,3 miljoen euro, en is 80% van het totale campagnebudget. Het definitieve bedrag staat vast zodra de EU het contract heeft ondertekend, naar verwachting eind dit jaar. 

Bron: NFO


 
 
BLIJF OP DE HOOGTE VIA