Nieuwsoverzicht
 
« afbeelding 1 van 1 »
 
zondag 09 april 2017

Jaarrond toeristisch seizoen

Jeroen van Noort,  projectmanager bij het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland constateert dat het toerisme naar het Rivierenland nog steeds toeneemt. "We werken daarbij aan het versterken van de band tussen fruitproducenten en consumenten en recreanten. Als RBT ondersteunen we talloze evenementen, ook nieuwe projecten zoals een Kersenparty, die in samenwerking met de gemeente Tiel en het Nederlandse Rode Kruis tot stand is gekomen. Met een impactstudie voor nieuwe overdekte dagattracties, het haalbaarheidsonderzoek Fruitrijk, willen we jaarrond toerisme stimuleren.” 

"Met de begin 2016 gelanceerde website www.fruittuinvannederland.nl die we samen met Fruitpact en NFO ontwikkeld hebben, laten we toeristen kennis maken met de fruitsector in onze regio. De fruitteler kan zich op de site profileren, laten zien waar het fruit vandaan komt en hoe het bloeit en groeit. De consument of recreant kan er vragen stellen, bijvoorbeeld over hoe je een fruitboom snoeit. Daarnaast is op de website informatie te vinden over onder meer fietstochten langs boomgaarden, verkooppunten, evenementen, maar ook waar je kunt overnachten of waar restaurants te vinden zijn die streekproducten aanbieden. We willen met name de fruitbeleving versterken.”
"Fruit en water zijn belangrijke publiekstrekkers. Het toerisme neemt toe, door de talrijke goede initiatieven van fruittelers, maar ook door innovatieve ondernemers zoals Lennard Kempers, directeur van het Eiland van Maurik, die met een innovatief zwembadconcept en rivierlodges en strandhuisjes laat zien hoe hij succesvol omgaat met nieuwere verblijfsvormen. Niet voor niets won hij de Toerisme Award 2017 die we hem tijdens de opening van het toeristisch seizoen konden uitreiken.”
"Met een overdekte, educatieve dagattractie, het concept fruitbelevingscentrum 
Fruitrijk, willen we het toerisme jaarrond uitbreiden. Recent hebben we een haalbaarheidsstudie laten verrichten naar de impact van een dergelijke dagattractie. Onze berekeningen laten zien dat de ontwikkeling van een topattractie met 350.000 bezoekers in Rivierenland in het voorzichtige scenario kan leiden tot een omzet van ruim 7,5 miljoen euro op het park , met nog eens een indirect effect in de regio van ruim 4,5 miljoen euro.”
"Wij verkennen, onderzoeken en werken plannen uit, maar uiteraard zijn er investeerders nodig die ontwikkeling in de regio kunnen realiseren. Eén van de activiteiten om investeerders te bereiken is bijvoorbeeld de Kersenparty, die voor het eerst op 23 juni 2017 gehouden wordt. Dat evenement wordt gekoppeld aan een goed doel van het Nederlandse Rode Kruis. Tegelijkertijd brengen we daarmee de kers en andere streekproducten onder de aandacht. Met een duidelijke lobby en branding kunnen we Rivierenland in beeld krijgen van investeerders en kan er een positieve tendens op gang komen die de vrijetijdseconomie en werkgelegenheid versterken.”

www.rivierenland.biz


 
 
BLIJF OP DE HOOGTE VIA